januari, 2019

Volgorde per maand

 

Bouwbedrijf Hoogeslag Mariënheem genomineerd als Beste Bouwer 2018 van Nederland

Voor de derde keer op rij organiseert de vergelijkingswebsite bouwnu.nl de verkiezing van de Beste (Ver)Bouwer van het Jaar. Er zijn drie podiumprijzen per categorie; Beste Bouwer (50 of meer reviews), Beste Bouwer (10 tot en met 49 reviews) en Beste Verbouwer (10 of meer reviews). De uitreiking van deze felbegeerde prijzen vindt plaats tijdens de BouwBeurs op de stand van vakblad De Aannemer op donderdag 7 februari 2019 om 11.00 uur in Jaarbeurs Utrecht. De genomineerden (in willekeurige volgorde): Beste Bouwer 2018 (10 tot en met 49 reviews): M2 Bouw kwadraat bouw Bouwbedrijf Hoogeslag Beste Bouwer 2018 (50 of meer reviews): Lithos bouw & ontwikkeling Bot & van der Ham – ThuisinBouwen Van Wijnen Harderwijk Beste Verbouwer 2018 (10 of meer reviews): Invano Bouw Cammeraat Bouwtechniek Aannemersbedrijf Van der Helden Door klanten beoordeeld Duizenden bouwbedrijven die actief zijn in (nieuw)bouw en verbouw profileren zich op bouwnu.nl zodat ze door hun klanten beoordeeld kunnen worden met reviews.

Klanten geven op verschillende punten een cijfer, waarna per bouwbedrijf een overall score prominent wordt getoond op www.bouwnu.nl. Reviews over nieuwbouw en verbouw Bouwbedrijven die zowel werkzaam zijn in de nieuwbouw als verbouw kunnen feedback krijgen op deze twee expertises. Bij het bepalen van de Beste (Ver)Bouwer van 2018 is per prijs onderscheid gemaakt tussen de reviews over nieuwbouw en verbouw. Eervolle prijs en meer…

De negen genomineerden (3 x brons, zilver en goud) worden tijdens de uitreiking in het Nieuwscafé in het zonnetje gezet en genieten vooral daarna nog van de eervolle prijs en vermelding. De Beste Bouwers & Beste Verbouwer ontvangen niet alleen een oorkonde en een award, maar tevens een promotiepakket met onder meer een bussticker en gepersonaliseerde visuals, e-mailhandtekeningen en persberichten. In 2019 kan dus niemand om deze kwalitatieve winnaars heen!

Het bericht Bouwbedrijf Hoogeslag Mariënheem genomineerd als Beste Bouwer 2018 van Nederland verscheen eerst op Salland TV.

Jaarverslag 2018 Overijsselse Ombudsman

In 2018 heeft de Overijsselse Ombudsman 130 klachten ontvangen, exact hetzelfde aantal als in 2017. Van de klachten die met een rapport zijn afgesloten zijn er 6 gegrond, 10 gedeeltelijk gegrond en 15 ongegrond verklaard. Een aantal klachten kon door bemiddeling worden opgelost. Bijna 700.000 inwoners van 15 Overijsselse gemeenten en de aan Overijssel grenzende gemeenten Meppel en Oldebroek kunnen met klachten over hun gemeente terecht bij de Overijsselse Ombudsman. Daarnaast zijn 7 samenwerkingsverbanden aangesloten.
In het jaarverslag zijn aan de hand van ervaringen in het afgelopen jaar leer-, aandachts- en andere opvallende punten opgenomen, evenals de samenvattingen van uitgebrachte rapporten.

De Overijsselse Ombudsman vindt het een goede ontwikkeling dat er bij gemeenten en instanties in toenemende mate aandacht is voor het informeel oplossen van klachten. Een persoonlijke, betrokken en oplossingsgerichte benadering draagt bij aan het herstel van vertrouwen in de overheid. Als na behandeling door de gemeente of instantie alsnog een klacht wordt ingediend bij de Overijsselse Ombudsman, wordt in de regel ook eerst nog gestreefd naar een informele oplossing. In een aantal gevallen kan de klacht door interventie van de ombudsman worden opgelost.

In het jaarverslag wordt opgemerkt dat gemeenten soms vergeten de indiener van een klacht te laten weten wat zij met een door de Overijsselse Ombudsman gegeven aanbeveling hebben gedaan. Ook wordt niet altijd verteld wat men doet met en/of heeft geleerd van een (gedeeltelijk) gegrond verklaarde klacht. Omdat dat voor een goede relatie tussen overheid en burger van belang is, dringt de
Overijsselse Ombudsman daar wel op aan.

Informatie over de Overijsselse Ombudsman is te vinden op de website
www.overijsselseombudsman.nl

Het bericht Jaarverslag 2018 Overijsselse Ombudsman verscheen eerst op Salland TV.

Nieuwe uitbater/exploitant voor sportcafé de Hooiberg Olst

Marcel en Ania Kluin worden, samen met hun zoon Adriaan, de nieuwe uitbaters van sportcafé De Hooiberg in Olst. Samen starten zij per 1 februari 2019 met het aanpassen en inrichten van het sportcafé. Het is de bedoeling dat het sportcafé vanaf circa 20 februari weer open is voor de sporters en andere bezoekers.

Marcel Kluin: “Naast sportcafé De Hooiberg heb ik nog drie horecalocaties bij sportvoorzieningen die ik exploiteer. Dat doen wij met heel veel plezier. Wij hebben daarom ook veel zin in deze nieuwe uitdaging.”

De vorige uitbater van het sportcafé stopte per 1 augustus 2018. Vanaf die tijd was het sportcafé gesloten en werd er een tijdelijke oplossing gevonden in het beschikbaar stellen van de bovenzaal in de sporthal. De medewerkers van Ut Huus hebben tijdelijk voor de exploitatie van de horeca gezorgd.

Wethouder Anton Bosch: “Ik ben blij dat wij in Marcel en Ania Kluin nieuwe uitbaters hebben gevonden. Zij kunnen hun ervaringen van de andere sportlocaties die zij exploiteren in Olst gebruiken. Bovendien dragen zij het verenigingsleven een warm hart toe. Ik wens hen veel succes en heb er vertrouwen in dat de sporters bij de familie Kluin weer een gezellige plek vinden na afloop van hun activiteiten.”

Via facebook (Sportcafe De Hooiberg) kunt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over en van het sportcafé. Ook wordt binnenkort de website www.sportcafedehooiberg.nl gelanceerd.

Het bericht Nieuwe uitbater/exploitant voor sportcafé de Hooiberg Olst verscheen eerst op Salland TV.

De eerste aanmelding voor het jeugdcompliment Olst-Wijhe is binnen.

De eerste jongere is aangemeld voor het jeugdcompliment van de gemeente Olst-Wijhe. Maar er zijn veel meer kinderen en jongeren die zich belangeloos inzetten voor anderen. Ken jij een jongere die een jeugdcompliment verdient? Voor de winnaar ligt een cadeaubon van honderd euro klaar. Alle anderen die worden voorgedragen, kunnen een cadeaubon van dertig euro krijgen. Kijk voor het aanmelden en de voorwaarden op www.olst-wijhe.nl/jeugdcompliment.

Wethouder Marcel Blind: “Ik vind het mooi dat de eerste aanmelding binnen is en ik hoop dat er nog meer komen. Ik weet dat er in onze gemeente veel kinderen en jongeren zijn die mooie dingen doen in onze gemeente. Dat willen we zichtbaar maken. Meld ze dus vooral aan.””

Welke jongeren komen in aanmerking?
Het gaat om jongeren tot 18 jaar die zich al langere tijd belangeloos hebben ingezet voor anderen. Of die een bijzondere eenmalige prestatie met maatschappelijke betekenis hebben geleverd. Daarbij kan gedacht worden aan jongeren die zich inzetten voor een vereniging, kinderen die de buurt schoon houden, kinderen die een inzamelingsactie voor het goede doel hebben georganiseerd of een heldendaad hebben verricht. De inzet moet zijn gedaan voor of in de gemeenschap van Olst-Wijhe. Aanmelden kan tot 15 februari!

Een jury van kinderen en jongeren buigt zich over de nominaties. Vlak na de Nationale Complimentendag 2019 vindt de uitreiking plaats, dat is op woensdag 6 maart 2019.

Het bericht De eerste aanmelding voor het jeugdcompliment Olst-Wijhe is binnen. verscheen eerst op Salland TV.

Arriva past dienstregeling niet aan bij voorspelde winterse neerslag

De weersvoorspelling van morgen is voor Arriva geen reden om haar dienstregeling op voorhand aan te passen. Arriva heeft een winterhard plan klaarliggen. Dit plan bevat vele elementen die zich voorgaande winters steeds weer hebben bewezen. Juist tijdens winterse omstandigheden wil Arriva haar reizigers thuisbrengen. Daarom blijft de reguliere treindienstregeling van kracht.

Uiteraard houdt Arriva de situatie op het spoor goed in de gaten. Daarvoor staat zij in nauw contact met spoorbeheerder ProRail. Medewerkers van Arriva op de werkvloer staan continu paraat om direct bij te sturen, mocht dat nodig zijn. Als er vertraging ontstaat en deze verder oploopt wordt er afgeschaald naar een andere dienstregeling. Daarbij blijft de vervoerder in een logisch ritme rijden, afhankelijk van de dienstregeling op het traject naar een halfuurs- of uursfrequentie. Altijd met als doel zoveel mogelijk te blijven rijden.

Reisinformatie
Arriva adviseert haar reizigers de social media-kanalen goed in de gaten te houden. Wanneer er iets verandert in de dienstregeling wordt dit daar gemeld.

Het bericht Arriva past dienstregeling niet aan bij voorspelde winterse neerslag verscheen eerst op Salland TV.